Kariera

STEVE JOBS był dupkiem... Ty dziękuj działom "support"

Dodane: przez TomHum

W każdej pracy znajdziemy 2 typy pracowników:

ten który przynosi firmie pieniądze z zewnątrz(Handlowiec, sprzedawca, itd Ten który wspiera zarabiającego (dział IT, HR, Księgowa, Dyrektor Finansowy, Recepcjonista, Grafik).

 

Oba typy są komplementarne (uzupełniają się i bez jednego drugi nie ma pracy). Będąc w firmie np. pracodawcą bądź zleceniodawcą zawsze możesz wymagać wkładu pracy swojego pracownika bądź kolegi z innego działu, który ma przygotować daną rzecz.

 

Przykład

 

Jeżeli Twój kolega z działu grafiki, miał przygotować w ramach supportu prezentacje, broszurę, layout bądź cokolwiek innego i to wykonał – podziękuj – nie zakładaj, że to jego obowiązek! Zawsze są poprawki JEŻELI Otrzymasz przygotowany materiał i jest on do poprawki – W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI podziękuj za wkład włożonej pracy a dopiero następnie poproś o zmiany…: „Jest świetne natomiast wymagać małych zmian w ramach doprecyzowania” Pamiętaj ze działy suport nie zarabiają na siebie - są utrzymywane ze środków tych działów które de-facto generują biznes = przychód. Te działy są często nie doceniane. Wydaje się ze ich praca musi być wykonywana na akord. Tak nie jest!! Support służy wszystkim pracownikom firmy - jeżeli osoba Cię źle zapamięta, bądź uzna że wymagasz bo możesz, nie zapamięta Cię jako fajnego kolegę z pracy a jako gbura, który myśli że może wymagać.

 

Co zrobić?

 

Miej przyjaciół w tych zespołach. Wtedy same z siebie będą chciały Ci pomóc i co najważniejsze - pomóc na czas. Rozmawiaj, j zawsze dziękuje za ich wkład k za to ze poświęcają swój czas Tibie a nie koledze po prawej, który dziękować nie umie:)

comments powered by Disqus